پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

دومين گردهمايى ملى محيط زيست توسط وزارت اوقاف و وزارت محيط زيست سوریه با حضور مسئولان و مقامات سياسى، دينى و فكرى سوریه برگزار گرديد.

 به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ، در این همایش دكتر محمد عبد الستار السيد وزير اوقاف سوریه اظهار داشت: آگاهى نسبت به مشكلات محلى و جهانى محيط زيست از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است و همچنین آشنايى با بهداشت محيط زيست، سلامتى،  نتايج و عواقب آن از اهمیت فراوانی در جهت حل مشكلات مذكور به شمار مي رود. اما راه حل نهايى منوط به فعاليت جمعى همراه با آگاهی بر پايه قناعت و پذيرش و تقيد دينى و اخلاقى و ملى و با استفاده از ارشاد و گفت وگو و آموزش و فرهنگ سازى ميسر خواهد شد.

وزير اوقاف سوريه در ادامه به توجه دين اسلام به محيط زيست اشاره و درباره نقش اوقاف در خدمت به جنبه های مختلف محيط زيست به منظور حمايت از كشاورزى و موارد طبيعى توضيحاتى را بيان نمود.

سپس خانم كوكب الدايه وزير محيط زيست سوریه در سخنانى اظهار نمود گسترش فرهنگ حمايت از محيط زيست و هدايت رفتار انسانها نيازمند قناعت و تقيد دينى و اخلاقی با استفاده از ارشاد و گفتگو مي باشد.

وى تأكيد کرد: وزارت محيط زيست اقدام به تامين امكانات و كادرسازى در زمينه هاى مديريتى، ارزيابى آثار محيط زيست و بازرسى محيط زيست و همچنين در زمينه حمايت از زير بناهاى طبيعى و توريستى  نموده است.

دكتر راتب نابلسى سرپرست مجتمع نابلسى هم در سخنانى بر توجه و اهتمام دين مبين اسلام به حمايت از محيط زيست تاكيد نمود.

 وى افزود آيات و روايات فراوانى در زمينه توجه به محيط زيست وجود دارد كه حاكى از اهميت و جايگاه بالاى اين امر نزد خداوند متعال و رسول اكرم(ص) مي باشد.

آقاى جان قواق مدير دفتر پاترياك انتاكيه و خاورميانه به نوبه خود تأكيد نمود كه مسئوليت محافظت از محيط زيست بر عهده همگان مي باشد.

سخنرانی آقایان دكتر عبد الفتاح البزم مفتى دمشق و مدير آموزشگاه فتح اسلامى درباره

مسئوليت دينى و اخلاقى در هدايت منابع طبيعى و چگونگى محافظت از آن از ديدگاه اسلام ، حجت الاسلام و المسلمين سیدعبدالله نظام مشاور وزير اوقاف سوريه در امور محيط زيست درباره رابطه انسان با محيط زيست از ديدگاه اسلام ، آقای جبرائيل داود (پاترياك سريان ارتودكس) درباره محيط زيست از ديدگاه مسيحيت و دكتر زكريا الخولى مدير بخش ارشاد وزارت محيط زيست درباره  نقش وزارت اوقاف در حفاظت از محيط زيست و بهداشت محيط از برنامه های این کنفرانس بود که در کمیت های تخصصی به آن پرداخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha